تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟ آیا تبلیغ در گوگل به صرفه می‌باشد؟ تا چه حد از خدمات گوگل ادز اطلاع دارید؟ می‌دانیم که از گذشته تا به امروز یکی از اقدامات موثر جهت افزایش فروش تبلیغ محصولات و خدمات می‌باشد. اما با گذشت زمان و مدرن شدن دنیا تبلیغات نیز وارد حوزه‌ی مدرن شده. شما برای جلب توجه بیشتر باید در جایی که مراجعان زیادی دارد تبلیغ کنید. برای مثال بیلبوردهای نصب شده در اتوبان‌ها و خیابان‌های شلوغ یا تبلیغات تلویزیونی. ولی امروزه یکی از جاهایی که روزانه به صورت میلیونی مراجعه کننده می‌پذیرد بستر اینترنت و به طور اخص گوگل می‌باشد. ما در این مقاله از دموکلاب می‌خواهیم خدمات گوگل ادز را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید از خدمات تبلیغی گوگل ادز استفاده‌ی کامل ببرید.

گوگل ادز چیست؟

ما نمی‌توانیم از خدمات گوگل ادز سر در بیاوریم تا وقتی که ندانیم خودش چیست. می‌توان گوگل ادز را یک سرویس ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی دانست که به وسیله‌ی آن می‌توانید وب‌سایت‌ها، محصولات و اپلیکیشن‌های خود را در صفحات گوگل و کانال‌های مختلف آن به نمایش درآورید. اما این کار به چه صورت انجام می‌پذیرد؟ ابتدا شما باید یک سرمایه‌ی مشخصی را در نظر بگیرید و سپس باید با یک تیم حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ تماس حاصل فرمایید. تیم طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ دموکلاب تمامی خدمات گوگل ادز را با تعرفه‌های مناسب برای مشتریان خود به انجام می‌رساند ولی لازم به ذکر است که این تعرفه‌ها با توجه به کلمه‌ي کلیدی شما متفاوت می‌باشند.  همچنین اگر می‌خواهید بدانید که چگونه این تعرفه‌ها محسوب می‌شود باید بدانید که هر شرکتی استراتژی‌های قیمت‌گذازی مخصوص به خود را دارد اما در شرکت دموکلاب هزینه‌ها به صورت درصدی محاسبه می‌شوند. هم تعرفه‌های ایجاد کمپین و هم مدیریت آن.

انواع خدمات گوگل ادز

حال که با کلیت موضوع آشنا شدیم بهتر است ببینیم که خدمات گوگل ادز چه چیز‌هایی می‌باشند و از چه طریقی فعال می‌شوند. شما بعد از ایجاد کمپین تبلیغاتی خود باید به گوگل نشان دهید که چه اهدافی را برای تبلیغات خود دنبال می‌کنید. سپس گوگل برای شما یک لیست خدمات گوگل ادز قرار می‌دهد که به شرح زیر می‌باشد:

  1. کمپین شبکه نمایشی یا Display network campaigns
  2. کمپین شاپینگ یا shopping campaigns
  • کمپین اپلیکیشین app campaigns
  1. کمپین ویدیویی video campaigns
  2. کمپین جستوجو search network campaigns

کاربرد هر یک از این خدمات گوگل ادز یک سری شغل‌های مخصوص به خود را شامل می‌شوند. همچنین برای کسب و کارهای مختلف گوگل یک سری پیشنهادات ارائه می‌کند که به شرح زیر می‌باشد:

  • اگر قصد بالا بردن ترافیک سایت را داشته باشید گوگل به شما video campaigns ، search network campaigns، display و shopping را پیشنهاد می‌دهد
  • اگر به دنبال بالا رفتن میزان نصب اپلیکیشن خود هستید گوگل به شما app campaigns را پیشنهادد می‌دهد.
  • اگر می‌خواهید با استفاده از خدمات گوگل ادز برندسازی انجام دهید گوگل به شما استفاده display and video campaigns را پیشنهاد می‌دهد.
  • برای افزایش فروش توسط خدمات گوگل ادز به شما search & shopping & display پیشنهاد می‌شود.
  • برای سرنخ‌ها نیز خدمات گوگل ادز که به شما پیشنهاد می‌شود شامل مواردی چون: shopping & display & video & search می باشد.
  • برای فروش هرچه بیشتر محصول و مارک تجاری توسط خدمات گوگل ادز به شما  display & video campaigns  را پیشنهاد می‌دهد.

حال که با تمامی خدمات گوگل ادز آشنا شدید بهتر است بدانید که هر کدام به چه صورتی کار می‌کنند و شما چگونه می‌توانید از آن بهره ببرید؟ در ادامه به پرسش به این سوالات می‌پردازیم.

Display campaigns یا تبلیغات نمایشی چیست؟

مطمئنا در هنگام باز کردن یک سایت با یک سری تبلیغات بنری در بالا یا در حاشیه‌های آن مواجه شده‌اید. این سری بنر‌های تبلیغاتی یکی از خدمات گوگل ادز می‌باشد که به آن display campaigns  می‌گویند. پرداخت هزینه در این مدل کمپین به دو صورت است:

  • CPM یا براورد هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید(ایمپرشن)
  • CPC یا برآورد هزینه به ازای هر کلیک

اگر یک سایت فروشگاهی دارید و می‌خواهید محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید ولی به دنبال یک راه سریع می‌گردید تا در زمان کم بتوانید رشد خوبی داشته باشید ما به شما  پیشنهاد می‌دهیم این سری از خدمات گوگل ادز یعنی display campaigns را امتحان کنید مخصوصا اگر محصولات شما مورد نیاز اکثر اقشار جامعه می‌شود.

ویژگی‌های display campaigns

مزایا و ویژگی‌های تبلیغات نمایشی خدمات گوگل ادز به شرح زیر می‌باشد:

  • افزایش ترافیک وب سایت
  • استفاده از تصاویر گرافیکی با کیفیت
  • جلب مشتریان بالقوه و دائمی
  • نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بالا

Shopping campaigns  یا کمپین فروشگاهی از سری خدمات گوگل ادز چیست؟

به اسلایدری که بالای نتایج سرچ به هنگام جست و جوی یک محصول نشان داده می‌شود shopping campaigns  گفته می‌شود. محصولاتی که به معرض نمایش در می‌آیند با توجه به عبارت کلیدی که شما سرج کرده‌اید برای شما نشان داده خواهد شد.

متاسفانه این نوع تبلیغات در ایران فعال نبوده و کاربران ایرانی نمی‌توانند از این کمپین خدمات گوگل ادز بهره ببرند و فقط هنگامی که با یک آی پی دیگر به جز ایران وارد گوگل شوید و به جستوجو محصولات مختلف بپردازید این مدل تبلیغات برای شما به نمایش در می‌آید.

App campaigns  یا کمپین بالا بردن میزان نصب اپلیکیشن چیست؟

برای بالا رفتن نرخ بازدید و دانلود اپلیکیشن خود می‌توانید از خدمات گوگل ادز استفاده نمایید. App campaigns  با به نمایش دادن اپلیکیشن‌ شما در کانال‌های مختلف مانند یوتیوب، سرچ گوگل،‌ گوگل پلی و سایت‌های گوگل ادسنس میزان بازدید و نصب اپلیکیشن شما را بالا می‌برد.

پرداخت در app campaigns به صورت پرداخت به ازای هر نصب (CPI) می‌باشد. یعنی با هر بار بازدید هزینه‌ای از حساب کمپین شما کسر نمی‌شود بلکه با هر نصب این کار رخ می‌دهد.

همچنین این کمپین نیز مانند دیگر خدمات گوگل ادز دارای المان‌های خاصی ندارد و نیازی به تنظیمات ندارد.

سایت‌های معتبری چون آمازون اعلام کرده‌اند که آگهی ویدیویی  ۳۵٪ فروش محصولات را افزایش می‌دهد.

شیوه‌های مختلف تبلیغات ویدیویی یا video campaigns

به طور کلی سه روش تبلیغاتی ویدیویی در video campaigns خدمات گوگل ادز قابل استفاده می‌باشد:

  • Outstream video ads: این روش به این صورت است که تبلیغات شما در میان اپلیکیشن‌ها و سایت‌های گوگل ادسنسی دیگر پخش می‌شوند.
  • In stream video ads: متداول‌ترین مدل تبلیغات ویدیویی است. این روش از خدمات گوگل ادز به این صورت است که در ابتدا یا انتهای ویدیو‌های یوتیوب تبلیغ شما پخش می‌شود.
  • Interactive video ads: این مدل تبلیغات ویدیویی در میان پخش ویدیوهای یوتیوب به اجرا در می‌آید. به طوری که ویدیو اصلی توقف می‌کند، تبلیغ پخش می‌شود و سپس دوباره ویدیو اصلی به نمایش در می‌آید.

ویژگی‌های app campaigns  چیست؟

 ویژگی‌های app campaigns از جمله موارد زیر می‌باشد:

  • فرصت تبلیغ در هر دو سیستم عامل android و ios
  • امکان مشاهده عملکرد و نتایج به وسیله‌ی پلتفرم گوگل ادز
  • بالا رفتن میزان نصب اپلیکیشن

Video campaigns  یا کمپین ویدیویی از سری خدمات گوگل ادز چیست؟

یکی از جذاب‌ترین خدمات گوگل ادز کمپین ویدیویی آن مي‌باشد.  شما از طریق این کمپین می‌‌توانید تبلیغات ویدیویی خود را در قسمت‌های مختلف سایت‌های پربازدیدی چون یوتیوب نشان دهید.

ایجاد و مدیریت این سری از خدمات گوگل ادز آسان می‌باشد. در ضمن می‌توانید راندمان تبلیغات خود را زیر نظر بگیرید برای مثال می‌توانید ببنید که چه مقدار بازدید (impression)داشته‌اید، میزان نمایش و نرخ نسبت کلیک به نمایش را نیز می‌توانید به آسانی اندازه‌گیری نمایید.

مرسوم‌ترین مدل پرداخت در این سری از خدمات گوگل ادز به روش هزینه به ازای هر بازدید (CPV) می‌باشد که البته می‌توان به روش CPM یعنی پرداخت به ازای هر هزار بازدید نیز انجام شود.

کمپین جستوجو یا search network campaigns

در میان خدمات گوگل ادز این  روش از باقی روش‌ها استفاده‌ی بیشتری دارد و اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که به این روش تبلیغ کنند. بگذاریدsearch network campaigns   را با ذکر مثال توضیح دهیم. آیا تا به حال موقع سرچ یک عبارت در صفحه‌ی نتایج گوگل شاهد لینک‌هایی بوده‌اید که در کنار لینک آن‌ها کلمه Ad نوشته شده  باشد؟ بله آن لینک‌ها از طریق کمپین جستوجو در ابتدای صفحه‌ی نتایج به نمایش در می‌آید.

شیوه‌ی پرداخت در گوگل ادز به روش cpc  می‌باشد. یعنی پرداخت به ازای هر کلیک اما امکان تنظیم دوباره‌ي آن با توجه به پیشنهادات گوگل قابل انجام می‌باشد.

ویژگی‌های search network campaigns

با استفاده از این مدل خدمات گوگل ادز می‌توانید از ویژگی‌ها و مزایای مناسبی برخوردار شوید که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • افزایش ترافیک سایت وردپرسی
  • نرخ بالای تبدیل بازدید به مشتری
  • امکان جذب مشتریان بالقوه
  • افزایش فروش

گوگل ادز یا سئو؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که برای کاربرانی که قصد تبلیغ و استفاده از خدمات گوگل ادز را دارند پیش می‌آید این است که برای تبلیغ و بالا بردن میزان فروش آیا استفاده از گوگل ادز بهتر است یا سئو سایت وردپرسی؟

ما پیشنهاد می‌دهیم  جهت پاسخ کامل به این سوال به مقاله‌ی تفاوت گوگل ادز با سئو سر بزنید و کامل با ویژگی‌های هردو ابزار آشنا شوید. اما برای یک جواب کلی بهتر است بگوییم که استفاده از هر دوی این ابزارها جایز می‌باشد و به افزایش فروش شما کمک می‌کند. ولی باید بدانید که استفاده از هرکدام این ابزارها شرایط خاص خود را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: تفاوت گوگل ادز با سئو چیست

سخن پایانی

 می‌دانیم که امروزه تبلیغات از ارکان اصلی هر کسب و کاری می‌باشد و با توجه به گسترش فضای دیجیتال تبلیغات نیز رنگ و روی دیگری به خود گرفته است و اکثرا به سمت تبلیغات دیجیتال گرایش پیدا کرده‌اند. در این نوشته سعی داشتیم تا شما را با خدمات گوگل ادز و انواع آن آشنا کنیم و قصد داشتیم تا هر قسمت را به طور کامل توضیح دهیم و ویژگی‌ها و مزایای آن را بیان کنیم. شما نیز می‌توانید با توجه به اهدافی که دنبال می‌کنید دست به انتخاب میان خدمات گوگل ادز بزنید. برای مثال اگر قصد فروش بیشتر محصولات خود را دارید می‌توانید به سراغ تبلیغات ویدیویی بروید یا اگر می‌خواهید کاربران گوگل را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید بهتر است که از کمپین جستجو گوگل بهره ببرید.

کارشناسان و مشاوران گروه دیجیتال مارکتینگ دموکلاب می‌توانند شما را در راه تبلیغات خود راهنمایی کنند و شما را در ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مختلف و خدمات متنوع گوگل ادز یاری نمایند. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس بگیرید و از تمامی خدمات ما بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *